torsdag, juli 05, 2007

Sitter här vid datorn alldeles snurrig i huvudet av att jobbat natt, men jag tänkte kolla min mail först. Dessvärre innehöll min inkorg inget annat än fånig reklam, så jag kan nu även ägna mig att muttra åt det och inte bara över det uttjatade jobbet. Måste bara fråga om det ska vara meningen att hela juni har gått och jag har inte legat ute och solat eller badat en enda gång denna sommar?! Ha!

Ska strax stupa i säng så jag hinner sova några timmar innan jag ska upp och cykla iväg till Jenny för att äntligen få se hennes boning. Gissa vart det bär iväg sen då? Jobbet, så klart. Det finns en stor risk att de kommer att ringa och väcka mig vid tre för att få mig att komma några timmar tidigare ikväll.. något säger mig att jag borde för första gången på länge stänga av min mobil innan jag lägger mig.

Igår ringde jobbet och väckte mig vid halv tre efter den värsta martyrnatten någonsin på jobbet. Självklart hade jag stängt av ljudet på mobilen men lyckades vakna av vibrationerna (fast den låg på en tröja på golvet!) Chefen undrade om hon väckt mig. Va fan tror hon? Jag gick av mitt (helvetes)pass halv åtta. Hur få timmar tror hon att man behöver? Hon meddelade i alla fall då att jag måste blörja jobba två och en halv timme tidigare och att jag skulle få jobba ensam. Tack du!

Om det inte vore för fredag då jag äntligen får känna på att vara en vanlig människa och Berlin dit jag drar på tisdag skulle jag lägga mig ner och dö. Jobbet kväver mig. Jag hinner inte göra mycket mer än att sova och MÖJLIGEN käka innan jag drar iväg till jobbet igen. Att försöka tänka "att jag tjänar ju pengar i alla fall" känns som en väldigt liten tröst då pengar aldrig varit viktigt för mig. Orsaken till att jag fortsätter att slita med jobbet är för att alla mår lika piss och för att alla är lika jävla slut. Vi orkar inte mer.

Är du nöjd nu gudjävel?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde sluta på ditt jobb NU och komma till Stockholm. Här är alla arbetsgivare jättesnälla och badplatserna är jättemånga! ;) Bussbuss!

Anonym sa...

men lilla julia-stackarn då :( nåväl. i dag är det fredag och i kväll är det fest och vi ses då. förresten. nu vet jag att jag inte ska köra med "du tjänar ju pengar"-grejen. puss.

Anonym sa...

No more work-talk. Vi drar till Berlin. Vi sitter på cafeer och äter GOD superbillig mat. Hannah ska visa mig nåt lego-museeum med en jätte legogiraff. Sen kollar vi vädret och känner av om vi vill på MELT 24/7 party i tre dagar eller om vi softar lite mer i Europas bästa stad. Kan det funka? Tänk inte på tält och sånt, det fixar vi där om det är så... SNART SNART ! love fra österport

Anonym sa...

usch. stressigt jobb och all denna jävla ställa upp-andra som man har inom sig... det är inte kul. därför är jag så glad att jag går på fasta tider nu varje dag och har verkligen varje dag så det är ingen som kan ringa in mig liksom. det är sååå skönt!

jag har förresten inte heller solat i år. mer än en dag på hultan. men det är inte riktigt samma sak som att lägga sig på gräsmattan eller nere vid vattnet.

hur länge ska du visita berlin? jag vill också åka dit! det står på min lista!
ha det så himla bra i alla fall!!!!

Oh Julie. sa...

Elin: Jag vet! Dumma jobb! Bra Stockholm! :)

Andreas: Fredagen var det bästa som hänt mig på länge!! :D

Danske Marie: Oh, jag längtar så grymt men kan inte fatta att jag drar imorgon!! Gud så kul det kommer att bli!!! :D

Lotta: Jag blir där i en vecka, kanske kan rekomendera saker när jag kommer hem för dig :)

 
Allmänt bloggar