torsdag, juli 12, 2007

Ont vitt vin i Berlin

Linnea kom hem från sin skola någon gång efter åtta så då tog vi och öppnade våra 15 kronors vinflaskor och drack glas på glas till Will & Grace. Konstigt nog var vinet vi drack inte alls lika gott som kvällen innan då vi druckit det samma, men vad gjorde det när Linnea satte igång party-playlisten och Final Fantasys ljuva stämma fyllde rummet?


Vi gjorde oss fina och drog i väg till Vineriet där man bara betalar 1 Euro för att komma in, och sedan är det bara att dricka så mycket man vill. På vägen ut så lägger man så mycket man tyckte att det var värt i en skål.

Där berättade Linnea att det finns "ont vitt vin", vin som gör en bakfull redan efter något glas. Därför ska man passa sig för det vita vinet om man inte är ett fan av bakfylla. Vi funderade lite över varför någon någonsin skulle komma på tanken till att göra ett sådant vin. Min teori var att det garanterat är väldigt många här i Tyskland med problem med alkoholen, så den som gjorde det Onda Vita Vinet försökte bara hjälpa till. För hur många glas dricker man om ban strax efter man börjat dricka har en rejäll bakfylla? i och för sig så kanske man dricker ännu mer då för att sätta bot på bakfyllan med en rejäll framfylla.. Det tänkte kanske inte hon/han på som gjorde det vinet.. kanske.

Hur som helst, efter så drog vi iväg till Watergate där Maria och Tomas väntade. Vi sprang igenom regnet för att undvika att vara ute en längre tid i regnet och på så sätt komma in en aningens torra på klubben. Vi hälsade på vakten och sa att vi var fem stycken. Så följde en diskussion på tyska som blev allt för komplicerad för mig att hänga med på mellan Linnea och vakten. Linnea vände sig om med ett irriterat uttryck i ansiktet och förklarade för oss att vakten tyckte at vi såg för unga ut. Rättare sagt Anja och Emilio. Han sa att Linnea, Hannah och jag kunde få gå in, men inte de. Att de hade rätt ålder och kunde visa sina leg brydde han sig inte om utan vägrade släppa in oss med den fåniga anledningen att två av oss fem S Å G för unga ut! Förbannade tog vi en taxi till Tresor som Emilio tipsade om. En klubb som det skulle visa sig att jag skulle hata några timmar senare...

Väl inne på den klubben så lyckades vi finna garderoben och hängde in våra saker.

"Bäst att jag kollar var jag har för nummer på min garderobslapp utifall att jag tappar den!" sa jag och skrockade. Knappast jag skulle gör det, men jag memorerade ändå min lapps nummer: 666! (Jag borde ju redan då sett alla tecken, but no!)

Vi rörde oss in i det stora gamla lager/industri lokalerna och dansade oss svettiga till tecno. Vägen till toaletten kändes som en scen tagen direkt ur quake! Lite läskigt, men det var mest coolt. Vad som inte var coolt var människorna. På hela stället såg jag kanske tre snygga grabbar! TRE! Jag började verkligen tvivla på om det verkligen fanns fina pojkar här i Berlin, men Linnea lugnade mig och sa att hon hade aldrig varit med om att det var så många fula på ett och samma ställe! Jag vet att det lätt låter väldigt fåfängt här nu, but hey, man går väl ut för att spana. Folk inne på klubben hade midjeväskor! MIDJEVÄSKOR! Och inte på något roligt ironiskt sett, utan bara på ett så töntigt sätt som bara tyskar kan bära upp dem! "Så det är inte bara horor, folk har alltså magväska!" suckade Linnea bredvid mig lika förstummad som jag.

Efter några timmar beslöt Linnea och jag oss för att nu var det nogdansat och vi gick mot garderoben för att hämta ut våra saker. Ni kan aldrig gissa vad som hade hänt va? Jag tog upp min plånbok och började leta min garderobslapp. Fann den inte. Väldigt väldigt konstigt. Så jag berättade för killen i garderoben att jag hade tappat den men att jag kom ihåg nummret. Redan innnan jag hann säga det tresiffriga talet så tog han upp min lapp. Det var någon som redan hade hämtat ut mina saker... Någon hade tagit min lapp och hämtat mina saker! MINA! Han berättade att han hade tyckt att det var lite misstänktsamt att den killen som hämtade ut mina saker hade tagit dem, så han hade sparat lappen. Jag blev helt förstörd. Min älskade jacka och min nyfumma halsduk/sjal. Den söta killen i garderoben gick runt på klubben för att leta rätt på killen som stulit mina saker. Efter flera försök gav han upp med tog Linneas adress och nummer så att de kunde höra av sig om de fann dem.. Troligt. Typiskt.
Oh, jag var så arg så arg! gick och skrek och sparkade runt på gatan påvägen hem. Jävla Tyskland, och jävla tyskar! Jag hatade dem allihopa. Idag är det mycket bättre, känns fortfarande förjävligt men jag tänker inte på det.. Hur jag än gör så kan jag ju inte ändra på något!

Kuken!

Innan jag slutar måste jag bara berätta Elin varför du inte fått något mms, jag har nämnligen glömt min mobil hos min moster. Mms kommer såfort jag hämtat den!

Men allt är bra nu, ikväll blir det till at klubba gärnet och imorgon blir det nog soulklubb! Uppdaterar er mer sedan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du lägger väll upp bilder från Berlin i pixboxen sen va?

Anonym sa...

aj fan.
kuk och fitta.
så jävla jobbigt.

hoppas berlin är bra i övrigt!
förresten har du mitt antagningsresultat på min blogg ;0) maybe baby it's uppsala this fall ;0)

 
Allmänt bloggar