söndag, juli 15, 2007

Hey sister, your breast is falling out!

Jag måste säga att när man är på en klubb till tio tiden på morgonen och man tar upp sina solglasögon för att solen bländar en känns det lite.. konstigt men nog mest bara fantastiskt! I fredags var vi på vår nya favoritklubb Bar 25 som är som en blandning mellan en stor hemmafest som vägrar ta slut och en lekplats fylld med olika delar för att kunna få alla att roa sig med de som de vill.

Innan det bar av till Bar 25 så var vi hos Linneas vänner som skulle tillsammans med Linnea fira att de hade klarat sin sista tenta med finfina betyg. Vi startade med lite billig skumpa för att sedan gå raskt in på öl. Tanken var den att vi skulle till Bar 25 en stund bara för att dricka några öl och sedan gå vidare. Men när vi väl kom dit och kom igång hade vi ingen tanke på att gå hem. Trots att tanken aldrig kom så var vi helt plötsligt på väg hem klockan åtta på morgonen. Vi sa hej då och utbytte mailadresser med alla våra nyfunna vänner och tackade glatt för oss åt vakterna i dörren. Vi började gå hem och talade om kvällen och då kom vi fram till att inget av oss egentligen ville gå hem!

"- Men du ville väl gå hem?!" "-Nä! Men du då?" "Nää.. Men.. ska vi gå tillbaka då?"

Ja, så var vi tillbaka där efter mindre än tre minuter. VI gick tillbaka till våra vänner och fortsatte festa som inget hade hänt.

Jag tror att det var Linnea som på morgonkvisten där hittade en spritflaska som någon inte hade hunnit druckiot mycket ur innan de ställde ner den på "bryggan" där vi satt mest. Jag sprang iväg och beställde " Ein Cola bitte!" så var det bara att blanda. Vi döpte vår fina drink till "Karma Schmarma".. Eller drink och drink, nog blev det mer än en Karma Schmarma av den där spritflaskan.

När klockan var halv elva på morgon och vi hade varit på Bar 25 i tio timmar så bestämmde vi oss ändå tillslut för att dra oss hem. Med oss då hade vi Hannahs nyfunna broder som gick in i den rollen ordentligt. Tog hand om den lilla tjejen:

"Hey sister, your breast is falling out!"

Med oss var även killen med den otroliga svenska looken som Linnea och Hannah hade funnit. nu var han ju inte svensk hur mycket än Linnea och Hannah försökte få honom att erkänna det.
Jag hade använt mig av min nylärda fras "Du är så söt!" till en tjej och just som jag var på väg att fortsätta berätta alla andra fraser jag kunde säga på tyska sa hon att jag var söt med och gav mig en kyss. Tänkte inte så långt som att det kunde tolkas på riktigt. Men jag trivdes bra bland alla flator som jag omgav mig av den kvällen. Flator från Frankrike och.. ja.. något annat land. Så viktigt var det inte i alla fall. Jag höll iallafall tyst om alla andra fraser jag kunde och gjorde istället mitt bästa med att snacka tyska med dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. och min flatkompis säger att det inte finns flator från frankrike. iallafall inte i paris. inte där hon är. eller så visade de bara inte det. det finns bara bögar. osis för henne! haha.

och den där bar 25 skulle jag vilja besöka ;0)

Anonym sa...

åh, så fina bilder å allt möjligt! ljuva minnen! här börjar jag återvända till vardagen, eller..hmm.. vardag kan man väl inte riktigt säga att jag har menmen.. f.ö. såg jag en av dina fransyskor igår. vi stod på varsinn perong och tittade på varandra över spåret, kände oss båda fåniga eftersom vi inte visste om vi kände igen varandra och om vi skulle säga hej eller inte. efter ungefär fem minuters velande bestämde jag mig för att vara trevlig, lyfte handen, vinkade och log -och se, fick jag inte ett bländande franskt leende och en vink tillbaka! sen kom mitt tåg och våra vägar skildes. menmen, ibland är la den här stan inte så stor som man tror.
puss på dig!

 
Allmänt bloggar