tisdag, maj 23, 2006

Psykolog M & Psykopat J

Har just haft ett.. intressant samtal med blivande Psykolog M. Hon hade suttit och läst högt för sin familj när de satt och fikade på kvällen om de olika kännetecknena på psykopater. Det dröjde inte länge förrän hon hade utbrustit: "nej men det här stämmer ju in på Julia"

Hon hade skrivit upp de hon tyckte stämde in på mig:

- Bristande självkontroll
- Talför/ charmig
- Behov av spänning/ lätt uttråkad
- Parasiterande
- Promiskuöst sexuellt beteende
- Saknar realistiska långsiktiga mål
- Impulsiv

Jag vill bara påpeka att jag protesterade till några!

Utdrag ur texten som hon tyckte var klockrena var bla:

"sin bländande charm använder han för att skaka fram pengar från sitt offer" - Att jag ringer farmor när mina pengar tar slut.

"en psykopat har ofta svårt att slutföra en utbildning, jobb eller en uppgift som han anser är tråkiga" - Som sagt hoppade jag nyss av min kurs för den var kass!

Psykolog M försökte sedan att lägga in mig i något av de olika facken, hon hittade tre. Jag protesterade till alla.

Av det lilla testet man kunde göra hade jag 14 psykopatpoäng av 30 möjliga.

Psykolog M hade ett.

Piss.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar