söndag, maj 21, 2006

Min blogg om ingenting?

Jag hade en tanke om att skaffa en blogg i hemlighet. En blogg där jag skulle skriva allt jag tänkte och kände. En blogg där jag kunde lägga fram allt, till skillnad på de communitys där jag innan lagt ut mina texter skulle jag nu skriva precis allt. För min blogg skulle jag ju bara vara ett namn, det går inte på de communitys där man har sina vänner. Eller ja, mer de.. bekanta. Men jag antar att det jag tänker på är mer en.. dagbok. Detta är en blogg. Nu blev det inte så. Det blev att så att det var Elin som föreslog att jag också skulle börja. Musikblogga kanske? Sa hon. Men jag känner alltid att: vem är jag att snacka musik då det finns de som verkligen kan Musik! De som har lyssnat på den "rätta musiken" så länge, och kan sin musikhistoria. Jag antar att jag mer känner mig som en.. fritidsmusikintresserad. Jag är intresserad och det betyder massa för mig, men vem är jag och prata om det då jag inte hängt med från början? Det här kan nog låta väldigt.. osammanhängande eller bara korkat, men jag har det inte riktigt klart för mig själv. Eller så är det just det jag har, men ha problem att få ut det i ord.

Hur som helst, det jag vill komma fram till är att jag inte vet vad det är jag kommer att skriva om här. Kanske musik. Kanske mycket fylla. Men förmodligen blir det väl mest tankar och berättelser om ingenting. Det blir nog bra!




Dagens låt:
Elliott Smith – Everything Means Nothing To Me

1 kommentar:

Anonym sa...

"Kanske musik. Kanske mycket fylla."
En högst kvalificerad gissning, Sherlock! Det sätter jag också mina pengar på... :)

 
Allmänt bloggar