tisdag, maj 23, 2006

Det där med pengar...

Sebbe skrev till mig en gång:

"kan inte du skapa en pengablogga? Ditt ekonomiska liv verkar vara ganska underhållande."

Jag vet inte om jag skulle säga att det är underhållande. Men det kanske det är.

Det var så här att en dag beslutade jag mig för att hoppa av min kurs och börja jobba. Okej, jättebra idé Julia. Det var bara det att jag tänkte inte på att mitt csn skulle dras in då med. Så då stod jag där utan pengar. Men det löser sig tänkte jag, och det gjorde det. Fick låna 10 000 av min moster. Bara att de pengarna är ju slut nu. Två hyror +några räkningar. Okej, lite nöje med. Nu har jag 450 kr på mitt konto. Kommer knappt få någon lön denna månad, och låt mig göra en liten översikt för månadens utgifter:

Hyra: 3000 kr
Tele. räkning: 421 kr
Popaganda: (alkohol och resor) ca 300 kr

Summa: 3721 kr

Nämnde jag att jag har 450 kr på mitt bankkonto?


Sedan funderar jag på att unna mig en hostmedicin. Vaknade nyss av att hela jag skakade efter en hostattack.

Just nu har jag verkligen ingen aning hur detta kommer att lösa sig. Pengarna till Roskilde är i alla fall fixade. Jag tar pengarna som blev från när jag sålde min älskade bil. Det känns skönt.

Ja, nä men nu tänkte jag lägga mig och somna till Tintin medan någon smart lösning för min ekonomiskabit dyker upp. För det gör det alltid.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar