söndag, september 28, 2008

Sen dricker vi tillsammans med systrar och bröder. Vi super i kapp tills våra hjärnor blöder.

Jag ligger på soffan i kollektivet Hildur. Jag är ensam och känner mig tjock och äcklig efter att just kommit till liv igen efter den pizzakoma som kom över mig då jag tröck i mig en stor pizza. Detta är den andra bakisdagen irad och jag känner mig otroligt lat!

Min födelsedag i fredags var grym! Jag hade sjukt roligt. Jag menar det blev dans på led igenom hela villan. Hur ofta händer det? Kvällen tog dock en oväntad dramatisk vändning då fröken J (inte jag denna gång) sladdade med cykeln och föll till marken och slog i huvudet. Det var lite läskigt då hon till en början låg livlös på marken. Det var nog första gången jag fick ringa 112.

När ambulansen anlände hoppade en kameraman ur med kamera i högsta hugg. Ni vet serien Sjukhuset som går på trean? Den spelas ju in här i Uppsala. Men Hannah och jag var snabba med att tala om för den sprätten att det minsann inte skulle filmas något där. Han var en idiot och frågade flera gånger om vi var säkra på att vår vän inte ville bli filmad. Linnea fick åka med fröken J till akuten. Dagen efter ringde jag upp fröken och hon kunde lugna mig då hon berättade att hon hade fått komma hem samma kväll.. bara en massa timmar senare.

Lördagen hängde jag med Kristoffer till en förfest hos hans vän Jonas som visade sig vara en hejare till värd. Jag träffade lite nytt folk och när jag var i mitt essä och var sjukt trevlig kom jag på att jag inte alls har ork för att träffa nytt folk egentligen. Det hade jag glömt bort. Men då var det lite försent. Jag drack min nya favorit drink och fortsatte att vara trevlig och glad.

En mycket trevlig helg, och tusen tack för all uppvaktning!


Ge mig
ALKOHOL det gör mig till en man det ger mig vad jag tål.
ALKOHOL Då slipper jag se klart då fördunklas mina mål.
ALKOHOL jag tar och höjer mitt glas och dricker djävulen en skål.
ALKOHOL som i mitt hjärta det fanns ett hål.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar