lördag, september 20, 2008

Båtliv:

För det första:

Will & Grace har börjat igen! Ni kan inte ens ana lyckan som spred sig snabbt i min kropp när jag upptäckte det. Mina vardagar är räddade!

För det andra:

Vad ni heller inte kan ana är hur otroligt mina fingrar smärtar när jag skriver nu. Jag har nämligen jobbat i buffén två dagar nu och jag hade helt förträngt hur jobbigt det är där. Under hela sommaren har jag kanske sprungit med nerkletade tallrikar två gånger. Jag har istället haft andra underbara arbetsuppgifter och till och med fått sluta tidigt på kvällarna. Och visst såg jag hur slut alla var som hade jobbat i buffén. De släpade sig upp för trappen från buffén till mässen och damp ner i soffan i rökrummet och satt som ett gäng zombies. Nu är jag en av dem. Med undantag att jag inte sitter i rökrummet eftersom jag fortfarande inte nyttjar cigaretter.

Men buffén alltså. Idag var det en tysk brat som raggade på mig. "Sexy damen" sa han om och om igen och jag skakade på huvudet och sa ursäktande: "Ich verstehen nicht". När han sedan slog över till engelska och började ställa frågor om någon pojkvän ursäktade jag mig igen och gav mig ut i havet av disk som hade belägrat min station. Det såg nämligen ut som en krater. Ett bombnedslag. Men jag skyller allt på att min station var den största av de fem idag. Inte konstigt att mina armar, händer och fingrar värker så!

Fast det var nästan värre igår. Då blev jag uppskickad till nattklubben för att plocka lite disk, och där var det knökfullt av fulla dansande tyskar. Eller ja, de dansade ju inte bara utan vissa satt ju och drack öl medan andra.. satt och fyllehånglade upp varandra i hörnen! Herregud! Jobbigt nog att se unga människor sluka upp varandra men äldre folk.. gamlingar Jag fruktade en natt av grymma mardrömmar, men som tur var va jag så slut att jag däckade så fort jag hade lagt huvudet på kudden.

Nu ska jag försöka att plugga lite nere i min hytt. Försöka att stå emot den inbjudande sängen och tv:n. Fast inget kan väl vara direkt svårt för den som har slutat att röka?! Eller hur?!

Wooha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är så stolt över dig!
Utan cigaretter
Kladdig av snuskiga brats
Orolig för nattens drömmar
Värkande armar och ben
Arbetandes med ett leende så
sätter du dig i din hytt och pluggar.
Will & Grace började enbart för dig!
Puss

Anonym sa...

jag har varit dålig på att läsa bloggar de senaste veckorna, så jag kanske bara har missat det.
men vilken båt jobbar du på?
GRATTIS till jobbet (även om restaurangjobb gör en ack så trött)!!! =0)

och keep up the good work, without smoking! du är ju för fan bäst =0)

E sa...

Vuxna borde inte få bli fulla och härja och hångla! Förbjud konferenser och sätt 35-årsgräns på båtarna! ;)

Oh Julie. sa...

Cricke och Lotta: Tack! :D

E: Ja men faktiskt!!

 
Allmänt bloggar