onsdag, september 24, 2008

Min hårt arbetande karl och jag är helt klart den lata hemmafrun. Eller?

Dagen innan lön och i plånboken finns det 31,50 kronor kvar. Kortet är sedan länge övertrasserat och visar på MINUS 81 kronor. Så vad gör man om man har lovat att en god middag ska stå på bordet när ens hårt arbetande man (konstnären som tvingas ha ett nio till fem jobb för att försörja sig) kommer hem om en timme. Det kan orsaka vissa problem för vissa. Men jag är något annat. Jag menar, jag har ju inte varit i Metro för att ha varit slösaktig och välbärgad. Nope, artikeln handlande ju faktiskt om fantastiska Julia som roade sig i livet trots att det var den jobbigaste månaden på året. Där jag skulle ge tips på vad man kunde göra eller hur man kunde gå tillväga om man inte hade mycket pengar kvar.
Tyvärr blev det ju hela lite fel och jag lät som en alkis. Jag såg ut som en hobo. En person som så snällt kommenterade artikeln eller framförallt bilden som låg på hemsidan tyckte att jag såg ut att vara tagen från programmet 'Outsider'. Och det mina vänner, är aldrig bra!

Hur som helst, så blev det wokgrönsaker och nudlar som jag inhandlade. Väldigt enkelt och väldigt billigt.

När jag har pengar är jag (om jag får säga det själv) otroligt duktig på att spendera dem! Lägger så mycket jag kan på mina vänner. Denna sommar har det dock nog mest endast tagit form av alkohol Jag jobbar på båt! Det vill säga ju allt! Men, jag är även en jävel på att leva enkelt och snålt när det väl gäller. Pengar har aldrig varit viktigt för mig. Det är självklart kul att ha, men jag lever väldigt gott utan dem också.

Medan jag springer mellan datorn och spisen så lyssnar jag på den sedvanliga höstmusiken som Nick Drake och Elliott Smith, men nu även Vampire Weekend och.. jäkla Veronica Maggio. Det går verkligen inte att neka längre: hon är grym! Åh så jag avskyr att ändra åsikt i frågor.

Om tio minuter ska jag väl börja tända alla värmeljus som jag har ställt fram och slå av vad Cricke kallar deppmusik (= Nick och Elliott) och istället göra en bra och passande playlist.

En av de bästa av vänner, god mat, bra musik, höstmörker och kyla. Mys på hösten är verkligen aldrig fel!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar