torsdag, juni 11, 2009

Oh oh oh let's not talk about how I know that



Mos och jag satt i hennes bil och färdades över de vackra landskapen påväg till Flataklacken medan vi lyssnade på min blandskiva. Så när de sista tonerna av Danko Jones låt 'Lovercall' hade tystnat tittade jag upp på Mos och sa:

"Det slog mig just att den här låten handlar om sex.. Jag har aldrig tänkt på det förut!"


Hon skrattade och svarade:

"Vet du, jag kom också på det nu!"

"Inte så konstigt egentligen. Och denheter ju faktiskt 'Lovercall'!"


Ni vet hur man kan lyssna på en låt 1000 gånger, och helt plötsligt kommer man på vad det är den handlar om. Och jag vet, det borde inte komma som en chock när det var de pojkarna vi lyssnade på, men ändå. Lustigt att vi upptäckte det samtidigt efter alla år som vi lyssnat på den sången.

2 kommentarer:

lotta sa...

Älska Danko Jones.
Hade Lovercall som mobilsignal för längesedan också :)

Oh Julie. sa...

Ja de är för bra! :D

 
Allmänt bloggar