söndag, juni 07, 2009

High heels have got me falling down on my knees

Jag befinner mig hemma i Ede nu, och det betyder ju att jag trätt in i en värld där det finns enorma mängder mat! Jag kom från mitt kära Hildur där jag (om jag hade tur) åt två mosiga morötter till frukost. Oftast hade jag inget att käka utan såg alltid mycket fram emot fruktstunderna på dagis där jag jobbat i tre veckor. Här hemma hos mamma har jag käkat toast med ett stort glas oboy till frukost i två dagar nu. Toast! Oboy! Det är lite som att jag passar på att äta så mycket och så onyttigt som möjligt nu här hemma, för att jag vet vad som väntar när jag återvänt till Uppsala.

Tanken jag hade med min vistelse här hemma var att jag skulle ligga ute i solen och jämna till brännan på min sönderbrända rygg och läsa. Ha det gott och lungt kort och gott. Nu blir det inte riktigt så: min bok har jag läst ut, och är helt förtvivlad över att jag inte vet vad jag är sugen på att läsa nu. Funderar faktiskt på att ta en tur till Stödes bibliotek imorgon och leta fram någon bok som jag kan låna på min lillasysters kort. Okej, bokproblemet var kanske inte så övertygande stort tycker ni, och visst kan jag hålla med men det är inte bara det som har förstört min lilla idyllbild av mitt besök hemma. På något väldigt konstigt vis har jag själv erbjudit mig att hjälpa både mamma och pappa med arbete här hemma. Min fader ska jag hjälpa att städa ur hans affär, och mamma har ju en hel djurgård som behövs fixas med. Jag tror att min främsta uppgift på gården ska vara att slipa väggar och tapetsera om. Det kanske inte är så överdrivet jobbigt, och så är det ju väldigt bra om det bli snyggt där tills midsommar då jag återkommer med ett gäng vänner från Uppsala igen.

Jo, var på maskerad igår. Det var väl kul, men min tå blev massakerad då jag för första gången (tror jag) i mitt liv gick i ett par skor med klack! Varför, åh Gudrun, varför går folk omkring i sånna skräck-skor!? De tog helt knäcken på mig efter några timmar, och då var et egentligen ingen klack att tala om. Den var nämligen kanske bara 3-4 centimeter hög. Men det är 3-4 centimeter lite för mycket för någon som snubblar fram så bra på sina egna fötter i vanliga fall!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar