måndag, januari 07, 2008

Old times:

Funderade på att lägga ner mitt Helgon-konto, jag är ändå aldrig där. Men så läste jag igenom nägra dagboks-inlägg jag hade skrivit. Jag blev så full i skratt. Där har vi orsaken varför jag aldrig kan ta bort konton på olika sidor, det är för många dagboksinlägg med för många minnen. Jag är bara tvungen att ta med två stycken. Skrevs för närmare två år sedan.

Det gör inget om ni undrar vafan jag la ut detta pladder för, detta är för mig och de som fanns vid min sida:


"På efterfesten i tisdags:
Daterat: Torsdagen den 19:e januari 2006 kl 20:34

- Om ni fick ett barn nu, vad skulle det heta då?
- Abort!

Julia med skräcken för barn!"


"Bubbel och cigg.
Daterat: Söndagen den 22:a januari 2006 kl 13:51

Det var bubbel och cigg igår. Vi drack och drack, men inget hände. Jag längtade efter vin, och ångrade att jag inte köpt de istället. Jag ville ju bli jätteyr! Kanske bra att jag inte blev det eftersom vi stannade på festen och inte drog ut. Ett dansgolv hade bildats i köksdelen och många dansade loss. Jag och Elin satt och tittade på. Hon var för nykter för att dansa sa hon,men jag lurade med henne till köket för att sedan putta in henne bland alla fulla dansande människor. Då var hon fast. Jag skulle blivit galen om vi inte dansat!

Det var så roligt när första ciggen tändes utanför huset. Då var det en smått obehaglig tystnad och bara artiga fraser som utbyttes. Jag var nära på att bryta tystnaden med skratt. Tänkte på hur roligt de skulle vara under kvällen när samma gäng gick ut och rökte igen. Så blev det också.. Sista ciggen innan vi drog hem stod alla och sjung (olika låtar) snackade om tv serierna Trekronor och Rederiet! Jag var en Rederiet och tyckte att jag hade lite mer heder i behåll. De tykte nog mest att jag var dagens ungdom och en dag när jag blev lika gammla som de skulle jag förstå bättre! Vid första ciggen var åldersskillnaderna så uppenbara, men de försvinner ju mer under kvällens gång. Varje gång.

Sedan väl hemma hos mig, stod jag för fyllekäk. Som vanligt. Men det gör jag mer än görna. Nu hade jag till och värmt två pizzor i ugnen innan jag drog iväg, så de fanns klara när vi kom hem. Ja. När vi väl var hemma var vi askalas! Jag låg på golvet och vred mig av skratt! Elin låg över bordet med en ful mössa på huvudet, och Micke.. han satt på en stol och bara såg på oss. Stackars folket i min korridor! Vi var faan inte tysta. När de gått satte jag mig här. Skrev lite elakheter. Sån är jag! paw rikh-titt

Dagens låt: Wolf Parade- Dear sons and daughters of hungry ghoasts"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den där kvällen med abort-grejen är fortfarande bland det roligaste och sjukaste jag varit med om. Jag garvar högt här... :)

Oh Julie. sa...

elin: ja, fy fan va roligt det var! Och minen på killen i kalsonger som stod i köket och gjorde sig en natt macka när vi kom in rummlande! Hi hi hi!!!!

 
Allmänt bloggar