onsdag, januari 30, 2008

Får jag komma hem till höstentill min egen lilla mor?Läkarn svarar ej den lilla,men strök sakta hennes hår & med tårar i sitt öga vänder han sig & går

Jag är bara så otroligt trött just nu! Kom nyss innanför dörren efter att ha varit på kroki på slottet. denna gång stod inte jag modell som tur var, för då hade jag garanterat somnat stående och fallit ner från podiet och brutit min näsa eller något åt det hållet.
Det var fantastiskt kul att sitta och teckna igen. Det är svårt, jag märker det nu när jag inte håller på så mycket.

Fått en mail från ett ställe där jag har sökt jobb. Det stod inget om jag hade fått jobbet eller inte, bara att jag skulle vara "förbereda två vidtalade referenser" utifall de ringer. Jag hoppas så mycket att de bara kan ge mig en chans att komma på intervju så att jag kan charma brallorna av dem! Jag har verkligen räknat med att få detta jobb, så att jag kan dra iväg. För ja, det är min tur att göra något nu! Fick nämligen lite ångest då jag hörde att Dylan hade kommit hem från sin tydligen tre månaders långa resa igenom Australien! Jahaja. Vad har jag gjort i tre månader? Jo, till mesta dels ingenting vilket var min plan för att ta igen min efter monsterjobbet. Jag har inte gjort något medan han har varit ute och sett världen i gassande sommarhetta. Det kändes inte riktigt rättvist just där!

Förövrigt går jag runt och nynnar p barnsånger hela dagarna (och när jag gått och laggt mig) eftersom fånig skivor spelas nonstop på jobbet.
Fast jag måste ju erkänna att jag älskar när Tomas DiLeva sjunger "I en sal på lasarettet" eftersom den sjungs på danska i Riket.

JAVAFAN om jg ändå håller på att erkänna så finns det fler bra låtar på den skivan! Stefan Sundström sjunger någon låt om ett troll också!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar