måndag, juli 31, 2006

"Vi tänkte att ni kanske var törstiga."

När jag var ut med Freddy och Lisa i fredags blev vi bjudna på champange. Det var hel och hållet Freddys förtjänst då en av alla killar fallit för henne. Det är alltid lika roligt att gå ut med henne, då man får höra alla kassa raggningsförsök. Men killar som denne, som kommer med sin kompis och fem glas gillar vi. Även om champange verkligen känns för fint för mig. När de kom satt jag och drack ur mitt ölglas och kände mig på en gång väldigt okvinnlig. Jag försökte då inta nån roll som fin flicka när jag fått champangeglaset i min hand. Det funkade nog inte riktigt, för det var en annan roll jag var tvungen att bära upp. Rollen som den "roliga kompisen". Alltså, min uppgift är då att fylla ut tystnaden som kan bli pinsam mellan min vän och killen. Det är ju bara det, att om ens vän inte riktigt är intresserad av denna pojk blir det ett tufft jobb för mig. Jag klarar inte av någon pinsam tystnad. Så jag skämtade på med alla. Pratade lite musik. Jo, försäkrade honom att Freddy var singel. Nej, singel. Inte förlovad. Kom in på Riket. Älskade Riket. Både Freddys "ragg" och jag blev förvånad över att hitta någon som kunde citera denna underbara serie. Han blev min favorit. Jag röstade på honom. Tyvärr var Freddy inte lika intresserad, så vi fick gå in på toa och gömma oss där tills de två grabbarna gått sin väg.

Sedan såg vi grabben "Snygg som få". Både Freddy och jag blev alldeles mållös och kunde inte komma på senare vad han hette hur mycket vi än försökte. Vi hade båda varit lika fokuserade med att så fram våra egna namn rätt när vi presenterade oss för honom. Efter att ha sett honom vill man bara att alla killar ska ha blommiga skärp. Gud så snyggt det var!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar