måndag, juli 24, 2006

En sån där jävla lista!

1. Jag svär väldigt ofta.
2. Jag gillar mina tår för att de ser små ut.
3. Jag hade inte blivit utslängd från någon krog för att jag var för full innan jag flyttade till Uppsala.
4. Jag kommer rösta blankt i riksdagsvalet.
5. Jag kan börja gilla grabbar bara på grund av deras kläder.
6. Jag är mer ytlig än jag någonsin anat.
7. Jag skrattar högt till serier i tidningar.
8. Jag är dålig på att borsta tänderna två gånger varje dag.
9. Jag har en gång gått ner över 30 kg på lite mer än ett halv år.
10. Jag har varit ett galet BSB-fan
11. Jag har mer än en gång "lånat" pengar ur kökskassan i min gamla korridor.
12. Jag tror inte på någon gud.
13. Jag är varken döpt eller konfirmerad.
14. Jag tror inte på giftermål.
15. Jag kommer aldrig att flytta hem igen.
16. Jag har idag fortfarande träningsverk efter sexet.
17. Jag ljuger ganska bra men gör det väldigt sällan.
18. Jag kör alltid bil för fort.
19. Jag kan inte laga mat.
20. Jag älskar att dryga mig med idiotbrudar som inte fattar att jag gör narr av dem.
21. Jag fick den här idén av Silverfisken.
22. Jag kan inte göra något utan musik omkring mig.
23. Jag älskar åska och blixtrar.
24. Jag är medvetet elak mot några gamla vänner. Förlåt.
25. Jag tänder på speciella tummar och händer hos killar.
26. Jag gillar inte när vänner säger åt mig att lugna ner mig, då jag varit för lugn i hela mitt liv.
27. Jag har aldrig varit på någon riktig festival, och tycker att det är pinsamt att erkänna.
28. Jag får ofta frågor om jag är utländsk.
29. Jag kommer aldrig att anse att de problem jag har är värda att nämna då det finns så många andra som har det så mycket värre.
30. Jag kommer att testa någon drog innan jag dör.
31. Jag vill flytta ifrån Sverige om inte allt för länge.
32. Jag är livrädd för förhållanden.
33. Jag gillar att prata musik.
34. Jag dömer folk otroligt mycket efter deras musiksmak.
35. Jag älskar stuprör och hängslen på killar.
36. Jag har otroligt svårt att ge personer en andra chans.
37. Jag är långsint.
38. Jag har haft sex med killar.
39. Jag har haft sex med tjejer.
40. Jag har svårt för artister/grupper som helt plötsligt blir jättestora.
41. Jag hatar Sanna Bråding!
41. Jag kollar in tjejers ögonbryn hela tiden. Jag är besatt, och har otroligt svårt att tala med någon som har (vad jag anser) fula ögonbryn.
42. Jag och mina kompisar snackar mest sex, och vi funderar på att skaffa oss någon sorts hobby istället.
43. Jag tror inte längre att 30 = Döden.
44. Jag mår för bra nu för att kunna skriva dikter.
45. Jag kan inte använda min mobil nu för att ringa eller skicka mess, då jag har en obetald räkning.
46. Jag har nyligen upptäckt att techno är sjuktroligt att dansa till.
47. Jag har inget tålamod.
48. Jag gick varje vecka, för ett år sedan, till en blivande psykolog där vi talade om förhållanden.
49. Jag hatar inte barn. Hela tiden.
50. Jag köpte nyligen min första klänning.
51. Jag hade aldrig kjol för ett år sedan. Nu använder jag bara kjol nästan.
52. Jag lyssnar nu på underbara Thom York nu.
53. Jag har fått en hel klass att frysa ut en tjej i den klassen.
54. Jag har gått med på att gå ut och fika med en kille bara för att jag var pank och hungrig, och han hade lovat att bjuda.
55. Jag vill testa på allt innan jag dör.
56. Jag får då och då frågan om jag är gay/bi. Svaret förblir ”nej”.
57. Jag kan göra rökringar.
58. Jag får lätt skuldkänslor.
59. Jag gillar att bli kallad Julie, men hatar att bli kallad Jullan!
60. Jag gillar mitt födelsemärke som jag har under min läpp, för många tar fel på det och tror att det är en piercing.
61. Jag vill tatuera in Libra på min underarm närmare handleden.
62. Jag känner mig naken om jag är ute utan mina solglasögon.
63. Jag känner mig obekväm om jag är ute och inte har musik i öronen.
64. Jag har smått torgskräck.
65. Jag har fobi mot torr hud.
66. Jag har kört bil sedan jag var 14 år.
67. Jag älskar kött.
68. Jag har otroligt svårt för att bestämma mig.
69. Jag försökte cykla hem i fyllan i vintras och ramlade. Min nacke blev fuckad och det kostade närmare 2000 kr att få någon ordning på den.
70. Jag hatar att vara själv.
71. Jag har ett ca två centimeters långt ärr genom mitt vänstra ögongryn som bäst syns när jag rynkar ihop pannan.
72. Jag fick senast idag höra att en gammal kompis inte längre känner igen mig.
73. Jag har en liten egen dialekt, och många har svårt att höra var jag kommer ifrån.
74. Jag har nog ätit sex sju nävar hallon idag.
75. Jag gillar egentligen inte ens hallon, men det är något speciellt med att plocka dem från buskarna här i Norby.
76. Jag och Carro hade silverfiskar i vår första lägenhet i Stockholm.
77. Jag har blivit kategoriserad i sju olika psykopat-fack av min kära vän som ska plugga till psykolog. Tack.
78. Jag får prestationsångest av att läsa andras 100-listor.
79. Jag gömde mig för min hyresvärd när jag hyrde min första lägenhet så att jag slapp skriva kontrakt på den. Bodde bara där en månad.
80. Jag har sagt upp mig från ett jobb.
81. Jag spenderade mesta tiden att sola med snobbar när jag bodde på kungsholmen.
82. Jag älskar att upptäcka ny musik och sprida den till mina vänner.
83. Jag tycker att det börjar bli riktigt svårt nu att hitta på saker.
84. Jag röker.
85. Jag dricker.
86. Jag snusar (sällan dock).
87. Jag hatar att åka hem, för att jag hatar min hemstad. Staden där inget händer.
88. Jag är livrädd för att åka med hästfinka efter bilen på vintern.
89. Jag är glad att jag träffade morfar när han var på sitt vanliga skojfriska humör den sista gången han var vaken innan han dog.
90. Jag blir riktigt panikslagen av att bli jagad på tv-spel eller i verklighet.
91. Jag vill skriva en bok.
92. Jag var med om en av mina sjukaste och roligaste upplevelser på midsommar i år.
93. Jag skämtade om självmord förra midsommaren. Det blev knäppttyst kring bordet, det var bara min kompis och jag som fnissade. Suck.
94. Jag är fruktansvärt oekonomisk och kan inte hantera räkningar.
95. Jag har svårt för att lyssna på musik då tjejer sjunger. Finns få undantag.
96. Jag kan inte ragga.
97. Jag kan inte dansa, men tycker det är jättekul så jag gör det ändå!
98. Jag mådde psykiskt dåligt om jag inte plattade mitt hår förut. Nu hatar jag mitt hår om det är rakt. Ju större desto bättre.
99. Jag har åktomkring på ett lastfartyg i två veckor.
100. Jag återkommer med en sån här lista om några år då jag hunnit med att göra något!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud, jag har problem med den där hundra-listan. Frågan är bara om jag är för slö i skallen efter mina arbetstider, eller om jag kanske bara inte HAR 100 saker som är viktiga nog... :/ Call me!

Oh Julie. sa...

Du borde ha så mycket bättre saker än mig på din lista. Jag tror att du tar den för seriöst! Kan inte ringa, men ska försöka få tag i dig ändå!

 
Allmänt bloggar