onsdag, november 12, 2008

Uppdatering: Oh Julie 12 November 2008.

Jag tenderar väldigt ofta att skjuta upp saker och "jag gör det sen" är ett av mina vanligaste använda uttryck. Delvis är det väl ren och skär lathet, men sedan vill jag ofta inte sluta upp med vad jag just gör (även om det så är just ingenting jag gör) för att utföra en ny syssla. Detta gäller även bloggningen. Särskilt när det händer väldigt mycket i mitt liv och jag inte bloggar om det direkt, så blir det så mycket att jag vet inte var jag ska börja när jag väl ska blogga. Men jag gör ett försök att kort sammanfatta några små bitar ur livet den senaste tiden:

Jag vann utklädningstävlingen på halloween och fick mitt pris även om domarna misstänkte valfusk. Jag har aldrig kännt mig så politiskt aktiv som nu då det var val i USA. Var ute med sjöfolket i Göteborg och fick på riktigt fly undan i en taxi då det var en man som var så otroligt beroende av mig. Det var HöstValborg, Lina och jag kände oss besvikna på vänner som inte dök upp men roade oss själva. Det blev många citat i Hildur-boken. "Ska man bara stoppa in fingret? Vad händer där inne liksom?" "De är som två siamesiska tvillingar" "Det finns ingen annan som jag skulle vilja vara med i den här situationen än du Julia!". Underkvällen försökte jag spela cool men är i alkoholens yra en usel skådespelerska och gav istället alla mördande blickar. Sov inte hemma utan i en säng fylld av viktiga papper och böcker samt med en man. Dagen efter släpade jag min sönderslagna kropp till huset Hildur igen. Jag har flyttat till Floggan, trots de att jag svor på att aldrig bo där. Har aldrig bott så minimalistiskt som nu då det enda som finns i rummet är en madrass, någon flaska sprit och fyra små ljusstakar. Jag är pank (fast jag inte ens får tänka på det) och spenderar dagarna med att kolla igenom alla säsonger av 'Six Feet Under'. Blev lite oväntat lite ovän med en kär vän, men är för konflikträdd för att ta tag i det. Hade roliga, nya och djupa diskussioner med en ny vän. Har inte betalat min min mobilräkning (igen) och kan inte ringa. Har fått låna ett nytt kort till min andra mobil, och är nu viktig med två mobiler och två nummer. Blev glatt överraskad från en kille från förr. Undrar om en annan kille kommer. Och vill egentligen ha den tredje. Även om killar inte har lika mjuka läppar som tjejer. Särskillt små turtles-spöken. Har förstått att omvärlden inte är ett dugg intresserad av att höra mig sjunga. Som när jag skulle städa hytterna kring kontoret på båten och jag gick och sjung för mig själv. Istället för att cheferna bad mig att vara tyst skickade de mig istället ner TVÅ däck under sig där jag helt ensam fick gå och städa i två dagar utan en annan person i sikte. Den 19 november spelar Wolf Parade i Stockholm. Då kommer min broder och jag att befinna oss där.

Så. Det var lite. Och det får räcka för nu.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar