lördag, januari 17, 2009

You said.."run run run as fast as you can but you cant run run from the".. google analytics!

Jag har suttit och roat mig Google Analytic´s nu ett tag. Det jag har fått lära mig är bland annat:

Vanliga (och ibland mystiska) sökord för att komma till bloggen är:

- oh julie
- billig fylla
- gråtande barn tavlor
- finns edward cullen
- jag har slösat bort mitt enda liv
- the magic bling
- dog av champagnekork
- dö av champagnekork
- färgen är som en mogen kvinna
- jello shots sprutor
- olika stolekar på kuken
- a perfect day i´m glad i´m spent it whit you
- laalaaa laa laa laaalaaa
- vad är det med luka och patiensens mamma?
- vad kvinnor säger och menar
- julia schmulia

De fem största hänvisningswebbplatserna är:

- metrobloggen.se
- crackerjoe.blogg.se
- blogger.com
- belleofgirlschool.blogspot.com
- facebook.com

Bloggen läses mest i dessa städer (topp fem):

- Sundsvall
- Stockholm
- Uppsala
- Göteborg
- Bromma

Besökartyp:

Det är 56,62 % återkommande besökare
och då 43,38 % nya besökare

5 kommentarer:

E sa...

Haha, jag undrar vem i Bromma det kan vara! :) Hur fixar jag sån här statistik till min?

Oh Julie. sa...

Bara att googla "analytics" så komer du till sidan så är det bara att sätta igång. Roligt värre :D

Anonym sa...

"olika storlekar på kuken" - haha, hur fan kom den dit?!

analytics är skitkul ju!

Oh Julie. sa...

lotta: ingen aning men kul är det!

Anonym sa...

Men, Umeå är inte ens med??? What!? Jag som är här och nsokar flera fånger om dan! Hmpf! Bara att öka intensiteten antar jag.

Anywaaay, har idag införskaffat en ny skärm till datorn, så nu har jag fått tillbaka en stor del av mitt liv (som varit spårlöst försvunnet ett par dagar... dock känns det som ÅÅÅR!) :)

Puss!

 
Allmänt bloggar