torsdag, januari 08, 2009

Jag förstår hur Borka-rövarna kände sig när de skulle kastas ut i snön för att "tvätta sig". Lite som att kliva in i Hildurs dusch!

Jag hörde av någon (eller om jag i min ungdoms dagar läste det i någon fånig tjejtidning) att om man duschar i kallt vatten så får man glansigare hår. Om detta stämmer så kommer vi alla flickor i Hildur gå runt med de mest glänsande håren i hela Uppsala. Förutom Linnea som smet iväg till sin mamma igår för att ta ett varmt bad. Själv fick jag ta tjuren vid hornen och möta vår dusch med det iskalla vattnet imorse. För att citera Lina: "Mitt hår var redan blankt.. det var så smutsigt!". Det var helt enkelt inte möjligt att gå en till med så skitigt hår som jag hade. Inte ens med en mössa nertryckt över det.
Att stå i duschen och intala sig själv att man njöt av en uppfriskande dusch var det inte tal om. Jag fick stå utanför och bara kyla ner mitt huvud i halv hjärtande försöka att få mitt hår rent utan att låta det isande vattnet att träffa något annat än just håret. Det gick såklart inget vidare, så jag beslutade att jag skulle kliva in i duschen för att få resterande kroppen ren. 30 sekunder max var allt jag klarade av det bedövade kalla vattnet. Jag hoppade ur duschen och sprang in på mitt rum och klädde på mig de varmaste plagg jag äger. Sedan gick jag runt med ett smärtande huvud (på grund av det kalla vattnet) och skakningar (på grund av det kalla vattnet) tills att frukost tet hade lugnat och värmt min stela kropp.
Lina var steget smartare än jag och ställde sig istället hukad över diskhon i köket där vi faktiskt kan få till varmvatten. Så idag är det fritt fram för alla att komma och hälsa på då vi är rena hela högen.

Om det inte av texten har framgått så har vi väldiga problem med vårt (ickebefintliga) varmvatten. Det existera inte i vårt duschrum vilket gör våra liv lite svårt. och samtidigt som jag skriver detta skäms jag lite över vårt i-landsproblem då lina och jag tidigare idag satt och läste en resadagbok där ägaren befinner sig i gaza och demonstrerar bland vinande gummikulor och elaka soldater. Här sitter jag med kallt hår och har ingen aning om vad som egentligen händer där borta. Jag kollar av princip inte på Nyheterna då de bara visar hur hemskt det är överallt. Jättejobbigt juh.

Pah.

2 kommentarer:

LillaC sa...

Du får alltid komma till mig och duscha.. ALLTID!

Oh Julie. sa...

Tusen tack ;)

 
Allmänt bloggar