lördag, januari 31, 2009

vampyr 1 blodsugande gengångare, Dracula; blodsugare, ockrare, utsugare 2 blodsugande fladdermus

Älskade fina Cricke tipsade mig om att han hade blivit med på en av de alla mingelbilderna från gårdagen då han var ute och roade sig i Göteborg. Själv befinner jag mig hemma i min vampyrbubbla med dubbla tjocksockar, konstant inlindad i en tjock halsduk, hostar upp små slemblobbar och försöker slå upp synonymer för "självömkan" i synonym-ordboken min moster gav mig. Jag är en plåga när jag är sjuk. Kanske därför ingen annan är hemma i Hildur. De gömmer sig bakom små vita lögner så som: "Min mormor fyller 75 år och vi ska fira henne i Stockholm", "Vi ska vara med på en "Våga Vara dig själv"-dag i Stockholm"och "Vi ska på en konstutställning i Stockholm". Vad är grejen med Stockholm helt plötsligt?! Vad är det för något fantastiskt roligt och spännande som händer där borta just idag? Det skulle inte förvåna mig om Jenny egentligen menade att hon också skulle till Stockholm igår kväll då hon sa "Sitt inte uppe och vänta på mig inatt" innan hon smällde igen ytterdörren och begav sig ut i den svarta vinternatten.

Så nu sitter jag ensam i huset Hildur och tycker otroligt synd om mig själv. Jag gör mitt bästa med att kurera mig med mängder av te och Twilight i olika former. Jag kan erkänna att efter Lina och Sannas födelsedag så finns det mängder av onyttigheter i huset som man kan sätta i sig medan man muttrar över ensamheten. Min kropp är inte lika glad över alla tårtor och chips som finns kvar, den gör nämligen sitt bästa för att protestera. Nu har den protesterat i två dagar i rad och jag känner mig trött och funderar på att lyssna på den så att jag får lite lugn och ro.

Fast det är ju inte helt dåligt att vara ensam: jag har nämligen börjat skriva massa igen och det är otroligt roligt. Jag märker dock att jag har otroligt svårt att finna ord då det var så länge sedan jag skrev. Engelska ord ploppar upp konstant, eftersom jag bara läser böcker på engelska just nu, och då blir jag alltid sittandes ett tag med att försöka arbeta fram ett liknande ord på svenska. Inte helt lätt alla gånger. Därför älskar jag och värdesätter stort mina fina synonym-ordbok eftersom den "VIDGAR OCH VARIERAR DITT ORDFÖRRÅD". Inte så dåligt va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur lika är vi inte ibland :P

Jag har just skrivit ett inlägg om dig, så går jag in på din blogg och ser att du lagt upp en bild på mig!
Haha.... Puss puss

 
Allmänt bloggar