torsdag, augusti 09, 2007

Vaknade just och insåg lättad att jag var hemma i Uppsala igen. Tyvärr har jag inte hittat en ny säng än, utan ligger i Studentstadens sängar som mer bara är några plankor och en sunken madrass. Inte någon större skilland från att ligga på golvet. Fantastiskt!
Mamma sa i och för sig att jag kunde ju ta min gamla 120-säng som jag hade hemma, men jag sa nej eftersom lillebror nu har den och inte är jag så hemsk så att jag tar hans säng! Att jag upptäckte att den knarrade så otroligt mycket hör inte riktigt hit.

Hela familjen kom med till Uppsala igår och är nu hos moster där de sover. Först var tanken att lillebror och hans kompis skulle sova hos mig. I mitt rum. I mitt lilla studentrum. Två tonårspojkar och jag! Det var nog till det bättre att jag nu (trots mina protseter när jag klev ur bilen) sov själv. Efter att ha tillbringat timmar i en full bil kändes det till en början väldigt ensamt att behöva gå upp till ett tomt student rum.. men som sagt: nu ångrar jag mig icke!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem, darling! När ses vi? :)

 
Allmänt bloggar