onsdag, augusti 15, 2007

Sitter i mitt smått stökiga studentrum i en fånigt tyst korridor. Ingen utom jag är här. Tror jag. Under några dagar flyttade en kille in och röster hördes från rummet mitt emot mitt eget, men nu.. bara tystnad!

Det planeras fest här på lördag (välkommen!) och det som är bra med att jag är ensam är att jag inte kommer att störa någon (i den HÄR korridoren), men samtidigt är det lite trist eftersom det är bara mitt rum som kommer att vara öppet och att jag kommer att känna alla som kommer. Lite nytt folk på fester är ju alltid kul!

Jag har börjat att jobba några kvällspass nu på jobbet. Till skillnad från att jobba kan man ha ett liv samtidigt som man jobbar. Man hinner uträtta saker innan, och träffa vänner efter! Jag jobbar inte själv, utan tillsammans med någon yngling. Nu är det inte längre mest tanter som jobbar där, utan vi unga har tagit över! Så skönt att kuna tala om roliga saker som filmer, musik, uteställen, vänner, galna fylle äventyr och liknande.. Istället för att tvingas lyssna på när de äldre maler på om sitt liv.

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar