lördag, augusti 25, 2007

Facebook Schmacebook!

Att Facebook håller på att ta över en efter ens liv är ju ingen nyhet direkt. Folk har skrivit och talat om Facebook så länge nu, men jag har inte skrivit om det innan så att jag tänkte att det var dags nu att klämma in en snutt om det. Har nyss äntligen lyckats att stänga fönstret med Facebook efter att ha suttit där i nästna två timmar nu. Jag har laggt upp bilder (både där och på min Pixbox), kollat på andras bilder, kommenterat andras bilder, fnissat över att ha sett mig själv på bild, hittat en gamal vän, laggt upp en video (både där och här på min blogg) och skrivit till några vänner. Att försöka att inte gå in på Facebook igen nu är nästan stört omöjligt då det titt som tätt plingartill och jag ser en ruta i det högra nedre hörnet på dataskärmen där det står att jag "har ett nytt medelande från Facebook." Nyfikenhet! Vad kan det vara den här gången? Någon vän som hittat mig? Ett litet medelande? En kommentar? Något är det i alla fall men jag vet inte vad. Någon minut kanske jag lyckas att hålla mig innan jag går in på den sidan.. för 15:e gången den här dagen. Beroende kan vissa kalla det. Själv tycker jag att det är lugnt så länge jag vet att det finns dem som är värre än mig! MÅNGA som är värre än mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå ur! Det gjorde jag. Pepp pepp.

 
Allmänt bloggar