fredag, maj 11, 2007

Mein Herz brennt

Det finns ju onekligen för- och nackdelar med att ha vänner som jobbar på sjukhus. De kan lugna en då man undrar något, de kan upplysa och även skrämma skiten ur någon. Och med "någon" menar jag mig!

Låt oss säga att en vän har ett stetoskop, då är det ju väldigt lätt hänt att någon (jag!) tar och pillar på det. Upptäcker att mitt hjärta slår en aning fortare än min lilla väns hjärta. Det är ju inte första gången jag uppmärksammat detta, men förra gången var det en vän som inte jobbar på sjukhust. Det var det denna gång! Den här gången blev jag uppläxad och fick höra att det här... det var inte alls bra!

Efter det har jag gått runt och jagat upp migg massor inför mitt pumpande lilla hjärta. Fånar mig med att till exempel går runt och tar pulsen på mig själv i tid och otid. Jag vet inte hur man räknar ut om det är bra eller dåligt, men jag känner den i alla fall. Ibland stötter den som fan, medan ibland är den något lugnare. Tack Abraham! Du har skrämt skiten ur mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

fy =0/ det där lät ju inget bra. men det är säkert ingen fara!
eller så behöver du bara tagga ner en aning. ta hand om dig!

Angelica sa...

jag säger bara - tacka gudarna för att hjärtat slår öht!!

Anonym sa...

Aha..! Det var därför du kollade min puls imorse när jag var alldeles för nyvaken för att fråga vad du höll på med egentligen.

Oh Julie. sa...

Lotta: I will!
Fanny: Hahaha, japp! :D

 
Allmänt bloggar