söndag, januari 09, 2011

Mat eller sex? Mat eller sex? Mat eller sex? MAT!



I fredags spottade jag mig i nävarna och stoppade i händerna i mjölpåsen och tog och bakade bröd. Det blev grekiskt landtbröd. Ett bröd med fetaost och oliver, sedan fick båda ett täcke av salt och timjan över sig. Jag var lite orolig att det skulle gå åt helvete med allt, men tillslut blev det riktigt riktigt bra.

Lagom till att bröden togs ur ugnen var min härligt goda grönsakssoppa också klar. Soppa är det det bästa som finns. Vad man än har hemma kan man slänga ihop det till en soffa, och på vintern är det ju supergott med att värma sig med soppa.

Hur som, slevade upp soppan i en skål, skar en skiva varmt bröd och mosade lite fetaost, pressade i lite vitlök och på med rödlök. Inte konstigt att jag älskar mig själv så mycket när jag är så snäll mot mig själv!

Om jag var tvungen att välja mellan att kunna få äta god mat resten av mitt liv men då avstå ifrån sex, eller tvärt om, skulle jag just nu helt klart ta maten! Jag kan inte förstå människor som lever på dieter hela sina liv. Jösses, de missar ju en tredjedel av det goda i livet!

Nu ska jag ta och äta upp det som finns kvar av de blåbärsscons som jag gjorde igår, tack och hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch!! Spotta i händerna o se´n baka :-( Nä fy va´äckligt

Anonym sa...

Hej igen :-) Ditt namn på bloggen...är det från 50-tals låten med The Crescendos.

 
Allmänt bloggar