söndag, juli 05, 2009

Första dagen (igen) på resten av mitt (nyttiga)liv(?!)

Just nu håller min båt på att vända vid Göteborgshamn för att komma till rätta så att vi kan lasta av alla passagerare. Jag är schemalagd en till resa, men har bett om att få jobba en extra. Varför? Jag har ändå inte råd att åka hem till Uppsala, och det är inte många kvar hemma. Istället hade jag tänkt att ha kvalitéstid med mina vänner här i Göteborg. Men nu visade det sig att: Crickes föräldrar kommer så han blir ju upptagen, Kristina åker med sin man till Kolmården och Daniela drar till Stockholm. Just den helgen jag bestämmer mig för att stanna här. Typiskt. NU ligger mitt hopp på att Freddy ska låta mig att övertala henne att hon ska komma hit istället över helgen, och sedan har jag ju Madde och hennes underbara lilla flicka Emilia.

Jag har börjat mitt nya liv igår. Det gick jättebra i början. Jag svettades i gymmet i en timme innan jag kravlade mig tillbaka till min hytt. Svårare blev det på kvällen då äntligen Kristina slutade samtidigt som jag. Vi hade storartade planer på en bra film och fruktsallad. Det blev en skitfilm som gick på femman och inte alls några nyttigheter. Kristina gjorde ordning en jättefin ostbricka, och jag sprättade räkor och käkade vitt bröd till det. För att avsluta kvällen tog Kristina fram lite choklad och jag hasade mig två meter bort från tv:n till fikabordet och tog mig en bit cheasecake. Så var den träningen helt i onödan. Kanske jag orkar träna en timme idag. I vårat gym finns nu en sån maskin som man ställer sig på, trycker på några knappar, och så börjar den vibrera hysteriskt. Vet ni vilken jag menar? Jag har absolut ingen aning om vad den gör för bra, det fanns en bruksanvisning intill maskinen men den hade jag inte tid att läsa då jag tjöt av skratt då varje bit av min kropp darrade. Man kan säga som så: att är man inte speciellt tränad så är det MYCKET som skakar!

NU ska jag ner och städa lite tror jag minsan!

2 kommentarer:

Christoffer Nordin sa...

Nä Julle-bulle det är helt rätt.

Man tränar först, sen belönar man sig med välsmakande ting.
Livets kretslopp

Själv så går andra på Low carbs-dieter.
Jag har insett fördelarna av min nya diet:
High carbs-dieten.
Så jag avslutar mina måltider med en kanelbulle... efter att jag startat dem med glass och lite godis.
Har aldrig mått bättre

emilie johansson sa...

JAG VET.


......................

!!!!!

 
Allmänt bloggar