fredag, mars 20, 2009

Me myself and I

Ibörjan av året låg jag på vår fina kökssoffa i matkoma medan mamma, Fia och Ingela drog tarotkort. De ställde tre frågor angående det nya året. Jag kunde knappt andas efter den lite för goda middagen som följdes av efterrätt.. vilket följdes av massa godis som var kvar från julens frossa. Men jag ville också vara med! Ställa viktiga och bra frågor som skulle hjälpa mig må bättre under detta år.

De ställde tre frågor var.

Jag som har så otroligt svårt för att bestämma mig kunde inte komma på tre frågor. Jag fick nöja mig med en som täckte några områden i livet.

Så jag tog ansatts och kom upp i sittandes ställning medan jag flåsande drog ett kort som jag gav till mamma innan jag svimmfärdig föll tillbaka på sofflocket. (Borde man aldrig lära sig att äta tillräckligt efter alla åtskilliga matkoman man genomlidit i sina dagar?!)

Mamma beskrev kortet jag hade dragit och läste förklaringen. Jag grymtade lite medan jag i mat-komans dimma försökte få ihop det med frågan som jag hade ställt. Det var en aning svårt då alla energi gick åt till att ta mig genom denna dvala under medvetande.

Men tydligen var det bara jag som inte hängde med på kortets betydelse, för mamma skrattade och berättade för mig. I väldigt korta drag så skulle jag för att komma till rätta med mitt liv och må bra igen: skaffa mig mer integritet samt få mer rutiner i mitt liv.

Pah! Hur skulle jag klara av det, tänkte jag. Integritet integrischmet! Och rutiner? Jag? Vagabond-Julie som levde större delarna av 2008 på resande fot eller helt i en väska. Rutiner är för pussys tänkte jag och ägnade mig åt skoter-terapi mestadels av tiden som jag var kvar hemma.

Men nu, snart fyra månader senare känns allt så otroligt mycket bättre än i den mörka jobbiga början. Jag har rutiner och kämpar med att ha mer integritet. Allt är väldigt bra just nu. Tränar på att vara med mig själv, och det går bättre än någonsin. Kanske allt tjat från mamma kanske har fastnat. Ni vet, att man måste gilla sig själv som person. Och kanske är det påväg nu då jag hellre chillar dillen med mig själv, än att berusar mig med andra!

Cool!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar