söndag, september 16, 2012

2012

Jag vet att 2012 inte är över än för att man ska kunna sammanfatta det, men om man gör en liten översikt "so far":
Slutet av 2011 la jag välvärda pengar på terapi som gjorde att jag var på topp våren 2012. Det här med att ösa mina sparpengar på min duktiga terapeut var det bästa jag någonsin gjort. Mina sparpengar gick åt till mig själv, saker jag mådde bra av och som jag hade velat länge. Så tog det slut med de två jag bodde med och jag festade bort hela våren och början av sommaren med kompisen som nu var nybliven singel. Festade upp det sista pengarna jag hade, skippade terapin och fick sen ett jobbigt besked: att jag inte kom in på skolan jag hade sökt. Mitt liv kändes som ett pussel som jag hade lyckats lagt under våren och som nu bara föll sönder. Mitt liv föll sönder. Det jobbigaste var nog att känna kontrasten från i början av året då jag mådde så bra som jag nog aldrig tidigare gjort - till detta då. Men i sann Julia-anda fortsatte jag festa på, eftersom det är på det viset jag tränger bort alla känslor och alla tankar.
Så närmade det sig Midsommar, årets största högtid för mig, som kastade mig in i planeringen för den tredagarsfesten. Jag fokuserade helt på den, eftersom det är en av årets höjdpunkter, så kunde jag hålla mig vid ytan tack vare den. Hela tillställningen blev en succé såklart, och jag lyckades även vricka min fot då jag missade trappan ner från en av dansbanorna på Midsommardagen. Detta gjorde att jag blev kvar i norr längre än planerat. Det gjorde inget, för jag hade insett att jag älskade min gamla hembyggd igen, och till båten ville jag inte tillbaka. Där kan vi snacka jobbångest! Men det var skönt att vara hemma, umgås med familjen och vännerna. Att bara samla energi i den otroliga naturen som är där hemma. Men jag mådde fortfarande inte helt bra.
Hem igen till Göteborg när min fot var bra igen, och möta båten. Första passet på båten var jag ett vrak och ringde gråtandes till både Hannah och lillebror. Dagen jag gick av båten hade jag redan ångest inför nästa gång jag skulle på igen om en vecka.
Jag tänker att det har inte varit ett bra år. Men det är som sagt inte slut än, men:
Jag jobbar inte längre på båten, utan har fått ett längre vikariat på en förskola som jag älskar. Älskar de jag jobbar med, barnen och platsen. Jag festar inte lika mycket. Jag har börjat dansa folkdans, som tydligen gör mig oerhört lycklig, börjat broderat, gör det jag vill göra och ska köpa mig en fiol och börja spela folkmusik. Jag passar på att njuta av de vackra höstdagarna, höstromantiker som jag är. Delar med mig av problem, istället för att kvävas av dem när jag håller dem för mig själv. Det är ändå tre månader kvar av det här året, och det kan inte bli värre än vad det har varit. Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där, just upptäckt din blogg på Yahoo, och fann att det är riktigt häftigt. Jag ska se upp för Bryssel. Jag uppskattar om du håller skriva om detta ämne i framtiden. Massor av människor kommer att gynnas av ditt skrivande. Cheers!

Anonym sa...

Usually, the best time to expect free time on Xbox Live is when
there is a gaming event taking place (such as the launching of a new game).
Heck, you can even use Internet Explorer if you really want to.

Another way to earn free Xbox codes is by competing
in the competitions that are held up by Microsoft.


Feel free to visit my web blog :: microsoft points codes

 
Allmänt bloggar