tisdag, augusti 04, 2009

"De här är fan som en flygbiljett!"


Jag sitter på tåget nu påväg till Stockholm. Snett bakom mig sitter två killar som har åkt fast i en biljettkontroll, och om ni bara kunde höra dem. De blandar ursäkter och anklagelser mot kontrollanten. De gör försök på försök att slippa undan bötern på 800 spänn som de nu har fått. Jag sitter och kämpar för att hålla mig för skratt, för en av killarna hävdar att han är oskyldig och att detta är otroligt orättvist! Han vill ha numret till hennes chef för att ringa och berätta hur orättvistbehandlad han har blivit. Den andra muttrar nu att tågresan blev som en flygbiljett, men försöker ändå resonera med henne. Det är bara för mycket! De två är i alla fall över 20 år, och vet att man ska betala. Plankar man kan man få ta den smällen! Hur som helst är jag i Uppsala om fyra timmar. Första gången på över två månader! Ikväll blir det bodyshots och utgång på Snerkan. Laddad till max!

2 kommentarer:

Tiia sa...

Haha :-D
Hade velat vara där och hört dom.

lotta sa...

haha, finns inget bättre än att lyssna på bortförklaringar :P

 
Allmänt bloggar