onsdag, januari 12, 2011

Min vän Älin och jag


Att planera saker har aldrig varit min starka sida om det inte gäller att fixa iordning fester. Impulsiv och lättövertalad är ju jag i ett nötskal. Så som nu, hipp som happ är det bestämt att jag åker till Stockholm för att äntligen träffa min fina vän Elin.

Elin, en av de första vännerna jag fick i Uppsala, som jag har så otroligt roligt med. Hon är snygg, smart, snabb i käften och fantastiskt rolig. Sedan delar hon ju samma kärlek som jag till rödvin. Men det är ju bara ett plus, liksom hennes bra smak i mycket annat!

På en hopplöst tråkig grammatik-föreläsning ibörjan av terminen vände sig Elin om till mig där vi satt i bänkarna och försökte ta till oss vad som lärdes ut och sa: "Jag lär mig för fan mer på Oprah!". Klick.

Elin lärde mig bubbel och kir. Visade upp Valborg i Uppsala. Kunde hamna "UR FUNKTION" de kvällar vi "gick ut som singlar". Träffade på klot på Klotet. Visade upp nationerna istället för BJ's. Alla utekvällar, och efterfesterna.

Jag gillar den här impulsiva delen av mig. Känns jätteroligt att jag ska åka upp nu. Jag, Julia - den allsmäktiga slackern, har tröttnat på att bara gå hemma och slappa iväntan på jobb. Så att packa väskan, få hoppa ur mina sköna mjukisar, fixa till håret och få lämna huset gör mig helt exalterad! Detta kommer att bli årets hittills bästa resa! Tjooohoo!

Ses imorgon Elin!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar