tisdag, januari 04, 2011

2011


På min vän Crickes önskan så tänkte jag testa blogga lite här igen. Saknar att få skriva av mig. Tänker fortfarande ibland på hur jag skulle forma olika händelser i mitt liv till text för den här bloggen.
Detta skulle också bli ett försök i att bli mer kreativ. 2011 blir kanske den förlorade kreativitetens återkomst år?

Kreativitetens revansch börjar blygt med att:

* Skriva här
* Skriva klar en novell
* Börja brodera
* Fortsätta med kroki

Det borde väl vara en början?

Planer och förhoppningar på detta nya år annars? Fortsätta att ha den här balansen i livet som jag funnit och trivs med. Lyssna mer på mig själv kan man ju alltid fortsätta att jobba på. Låta pengarna fortsätta rulla in. Tatueringar och en långresa kommer att sitta som ett smäck!

Annars är jag väldigt emot "nyårs löften" - de är som gjorda för att misslyckas.

Jag tänker mig att mina mål är mer som personlig utveckling, vilket aldrig är fel.

För inte så länge sedan satt jag och läste delar ur den här gamla bloggen. Det är ju så fantastiskt hur många minnen, skratt, låtar och förändring den faktiskt innehåller. Dåliga perioder varvas med lyckliga. Min egen förändring är väl mest påtaglig för mig själv. Men det är faktiskt häftigt att läsa hur en människa ändras. I det här fallet till det bättre. I korthet kan jag väl säga att den största förändringen är att ibörjan mådde jag inte bra: hemskt jobb, trivdes inte med mig själv, fick panik av ensamhet, dålig ekonomi och drog en dövande slöja över det hela med hjälp av allt det festande Uppsala har att erbjuda. Nu har jag ett bättre jobb som jag älskar mestadels av tiden, gillar mig själv, uppskattar ensamhet, en bra ekonomi och jobbar med att hitta på saker som gör mig glad som inte innebär att dricka alkohol.

Vi får se hur frekvent jag kommer att avlägga rapporter här, men vi gör ett försök i alla fall tycker jag!

4 kommentarer:

emilie johansson sa...

yay! äntligen!! jag ska också försöka ta mig i kragen...

lotta sa...

äntligen! välkommen tillbaka :D

Christoffer Nordin sa...

Crickes ord är lag you know ;)

Oh Julie. sa...

Ja, då kör vi då :)

 
Allmänt bloggar