måndag, juli 21, 2008

Lördagen:

I lördags smakade jag rosévin för första gången. Det var älskade Elins förslag att vi skulle dricka det. Första sippen smakade bakfylla (som jag hade orsakat genom utgången på fredagen i Uppsala) men nästa klunk insåg jag hur gott det var. Det blir det jag får fortsätta med resten av sommaren tror jag.

Det var otroligt roligt att återse Elin. Det var alldeles för länge sedan vi senast sågs, så det var verkligen en kväll jag hade längtat efter!
Eftersom vi båda hade en rätt smal ekonomi så beslutade vi att vi skulle dra till Lemon bar då vi ville dansa men slippa inträde. Elin hade förvarnat mig att musiken skulle vara kass, men som hon sa: att så länge man hade druckit tillräckligt skulle vi inte bry oss. Men riktigt HUR dålig musiken skulle vara hade jag inte förstått. Det blev några gånger som vi gick ut och rökte för att undslippa musiken.

Under en av våra rökpauser lämnade en kille sina vänner och kom fram till oss. Han hade en smårutitig röt-vit skjorta på sig, som jag mest tyckte liknade en köksgardin. Det enda som saknades var lite virkad spets. Men jag sa inget. Jag sa överhuvudtaget inte mycket till honom då det var väldigt tydligt att det var Elin han ville ha. Han kunde inte veta att Elin tyckte samma sak. Jag slängde mer in lite ironiska kommentarer och avbröt honom på olika ställen för att gissa var hans historier var påväg. Det blev bara för mycket då han envisades med att vi skulle känna på, vad han påstod, sina svällande bisepc. Då spände jag min degiga arm och sa åt honom att jag hade minsann tränat på gym två gånger och att jag hade otroliga muskler. Han kände faktiskt på min spända arma och såg föga imponerad ut. Sedan återgick han till att be oss känna på hans. Jag vägrade.

Lite senare på kvällen skulle han köpa oss något att dricka. Så kommer han med två öl.. och ett glas med cider. Elin frågade häpet om det var vatten, som även jag trodde först. Hon hade nämligen varit påväg och ge honom en smäll. Men cider. Jag blev förnärmad. Såg jag ut som en cider-tjej? Jag HATAR cider! Äckliga äckliga sockerdricka! Jag beslöt mig för att smita iväg till toaletten och sitta på toa och grimasera i mig den där.
När jag kom tillbaka spelades faktiskt en låt jag kunde tänka mig att dansa till och jag lämnade dem ännu en gång och sprang in på dansgolvet. Eftersom jag inte hade någon att dansa med gjorde jag misstaget att ta vanan från Uppsala till Stockholm. Jag frågade två tjejer om jag fick dansa med dem. De ignorerade mig totalt. Stockholm ÄR INTE Uppsala, där folk är trevliga! Jag hoppade vidare och hittade en kille som jag istället började att dansa med. Han var väldigt stel och hur tråkig som helst. När låten var slut tackade jag för mig och trängde mig tillbaka till Elin och Herr-Köksgardin.

När Elin hade dumpat honom och vi istället roade oss på dansgolvet hittade hon istället en annan kille. Han fick genast mitt godkännande. Han hade även en vän. Och ni vet hur det blir. Om en kompis börjar sacka med en kille och han har en kompis.. Ja, då ska göra de två överblivna vännerna finna varandra. Och det gjorde vi. Han sa att han hatade musiken och han blev direkt den bästa killen på stället. så vi roade oss istället med att fuldansa och hade en fin dans med en glasbit som jag fann på det klibbiga dansgolvet. Vi höll oss med de killarna resten av kvällen och de var riktigt roliga. Killen jag hade dansat med var väldigt rolig då han hängde direkt med på alla konstigheter jag hade för mig.
Men så kom slutet på kvällen och Elin och jag tog oss ut i den svalkande luften och lämnade våra nyblivna vänner kvar, bara för att möta en annan kille påväg till tunnelbanan som ville ha efterfest med oss. Men inte hemma hos honom eftersom att hans flickvän sov där. Pucko!

Hur som helst var det en väldigt bra kväll. Vilket snart måste göras om!

Thanks Elin!

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar