torsdag, juli 31, 2008

Istället för att flyttstäda:

Jag bryter snart ihop i mitt rum, men blev lite uppmuntrad när jag hittade en hög med papper från Praktisk Svenska A kursen jag gick här i Uppsala. Det var några delkurser som jag fann otroligt tråkiga och roade mig med annat i stället.
Hittade en bild som jag hade ritat av två jättedeppiga personer och en dialog som gick:

"- I see a read door and I want to paint it black.
- Svart?
_ Mm, jag ska lägga mig på golvet och dö!
- Golv dödar dåligt.
- Mm. Toalettskåpet är tomt.
_ Testat med ljus?
_ Men lägg av!
- Jag vet."

Så roligt tyckte jag att livet var när jag läste grammatik. Fast den mer mystiska textraderna som jag hade skrivit var ändå:

"Det är bara det ursprungliga.

Liv?

Det finns en hel del som komplicerar, som har stor betydelse. Tror att det är många som reagerar på det."

Inga kommentarer:

 
Allmänt bloggar