lördag, maj 16, 2009

You woke up this morning Got yourself a gun, Mama always said you'd be The Chosen One.

Det var länge sedan som jag hade en helg med så många viktiga mål. Eller egentligen är inte alla mål mina, utan de flesta är till för min lillasyster att uppnå. Mamma har åk på kurs i Västerås och lämnat min obstinata syster hos mig med motiveringen: "att hemma ränner hon ju bara ute om nätterna, och nu måste hon komma ikapp skola!". Så, då tyckte mamma att det var en bra idé att lämna av syster min här. Jag hoppas verkligen att det flyter på bra, och än så länge verkar det så. Men då har hon bara pluggat i en timme så..

Jag då? Jag tar denna helg, som ändå nu är kapad från allt vad sällskapsliv annars heter, till att söka några utbildningar. Inte helt oväntat är jag lite sen med mina ansökningar och riktar mig nu till utbildningar och kurser där man löpande kan skicka in sina ansökningar. Fast samtidigt, det är så ruskigt svårt att försöka lämna Uppsala.
Om min syster kan fixa två skolarbeten borde ju jag kunna ta mig i kragen och fixa några brev till olika skolor också kan man ju tycka! Lite energi i detta så blir det nog så bra så. Fast om detta besök fortsätter som nu, kommer nog jag vara helt slutkörd då helgen är över. Inatt hade jag problem att sova då min syster som låg i samma rum drömde att hon var höjdhoppare och kastade sig in i väggen med jämna mellan rum.

2 kommentarer:

lotta sa...

Haha, vilka blåmärken man måste få av att kasta sig in i väggen :P

Vad är det för något du vill läsa?
Måste du lämna Uppsala för det?

Moa sa...

ehm... vill bara påpeka att jag tycker det var länge sedan fröken julie uppdaterade sin blogg! ja, det tycker jag!


sååå.... carry oooon! :D

 
Allmänt bloggar