måndag, november 27, 2006

Jag ska bli lös och dansig ikväll Jag ska bli grym och glammig ikväll

Så där satt jag. På femmans buss påväg hem från jobbet i lördags. Klockan började närma sig tio och bussen fylldes på med uppklädda ungdomar som var redo att festa loss. Jag hatade alla. Själv satt jag i mina mjukisbrallor och skulle hem och titta på tv och sura. Alla skulle ut. Alla utom jag. Men så går det när man inte har pengar kvar. Skulle jag gå ut så skulle jag behöva ta av mina sparpengar som jag slitit så för att spara ihop. De var inte värt det. Jag festade ju ändå i torsdags. Hmpf. Jag kunde ju försöka intala mig det i alla fall.
Så drog jag upp mobilen och hörde av mig till Elin. Hon hade nämligen inte varit så sugen på att hänga med resten då hon inte gillar att dansa på till techno. Jag hade en liten förhoppning om att hon kanske skulle vara hemma så jag skulle få träffa henne. Det visade sig att hon var hemma och otroligt partysugen. Det tog inte många sekunder för den bittra Julia på bussen att ändra sig. Nu handlade det inte längre bara om mig och mina sparpengar. Nu satt en av mina käraste vänner i sin lägenhet ensam och sugen på alkohol och dans. Och att hon var sugen kan man lugnt förstå, då hon inte hade varit ut på över två veckor. Några sms senare och jag hade nya planer: hem en snabbis och byta om och sminka mig. Sedan springa över till Elin så kunde vi förfesta där. Elin hade lyckats att leta reda på en 04-gask på smålands, så vi hade ju faktiskt tid på oss att förfesta.
Klockan kvart över tolv (?) begav vi oss i rasktakt till Smålands. På väg UT mötte vi vinglande ungdomar som var på väg HEM. Det var lite komiskt. Smålands bjöd på en härlig kväll. Väldigt lyckad. Efteråt när vi var på väg hem upptäckte vi att Johannesgrillen faktiskt var öppen. Så glada vi blev. Vi skrek ut vår glädje och tog några glädjeskutt innan vi kom på att vi kanske borde behärska oss. När vi fått våra burgare och strips fick vi sällskap hem med David och Viktor. Lite snack och käk i köket. Sedan en blick på klockan för att se att den närmade sig sex. Då vet man att det varit en bra kväll. Hell yeah!

1 kommentar:

Anonym sa...

det är ju de där spontana kvällarna som blir bäst - den man inte planerar utan bara bestämmer i sista sekund.

 
Allmänt bloggar